AFRY publicerar års- och hållbarhetsredovisningen för 2023

mån, 25/03/2024 - 13:00 CET
Regulatory

AFRY har idag publicerat års- och hållbarhetsredovisningen för 2023 och den finns nu tillgänglig på företagets webbplats afry.com (https://afry.com/sv/investor-relations/finansiella-rapporter).

I denna presenteras bolagets resultat under året, affärsstrategi och hållbarhetsarbete. Helåret 2023 kännetecknades av en god efterfrågan på AFRYs tjänster där vi är väl positionerade inom den globala energi- och industriomställningen. Vi landade på en omsättning på 27 miljarder SEK för helåret, vilket motsvarar en total tillväxt på 15 procent.

”Vi fortsätter att stärka vår position inom den gröna omställningen, vilket också avspeglas i vår goda tillväxt under året. Samtidigt arbetar vi vidare med att förbättra lönsamheten i bolaget”, säger Jonas Gustavsson, VD och koncernchef AFRY.

Corporate Communication
AFRY AB (publ)

För mer information, kontakta:

Ebba Vassallo, Investor Relations, 0704718198

Denna information är sådan information som AFRY AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 25 mars 2024, kl 13.00.

Making Future

AFRY AB (publ.)