Small child jumping into arms of bearded man

AFRY indfører 24 ugers barsel med fuld løn til begge forældre og afskaffer karensperioden

AFRY indfører 24 ugers betalt barsel til begge forældre

I AFRY i Danmark vil vi gerne tilbyde alle vores medarbejdere en stærk og attraktiv ramme for barsels- og forældreorlov, uanset om der er tale om:

• Biologiske forældre
  • Adoptanter
  • Soloforældre
  • Regnbueforældre med forældremyndighed

Derfor indfører AFRY nye barselsvilkår, så begge forældre kan holde 24 ugers barsel med løn. Samtidig har vi valgt at afskaffe karensperioden på 9 måneder, så nye medarbejdere får lettere adgang til de samme vilkår.

"At få et barn er en naturlig del af livet for rigtig mange mennesker. Det skal vi som en moderne og attraktiv virksomhed være med til at understøtte ved at tilbyde gode vilkår og fleksibilitet omkring orlov," siger Paul Lange, Country Manager.

Barselsvilkår skal sikre ligestilling, inklusion og mangfoldighed

For AFRY handler ligestilling ikke kun om ligestilling mellem mor og far, som der er lagt op til i regeringens nye orlovsmodel. Det handler om at skabe lige muligheder for alle forældre og alle familietyper.

"Vi vil gerne tiltrække og fastholde de bedste talenter i branchen. Det kan vi kun lykkes med, hvis vi følger tendenserne i branchen og skaber tryghed omkring rammer og økonomi i forbindelse med barselsrelateret orlov – uanset hvilken baggrund eller hvilket køn vores medarbejdere har, eller hvem de forelsker sig i og får barn med," siger Connie Staniok, Country HR Director i Danmark.

Brug for mere information?

Paul Lange - Country Manager (Denmark)

Paul Lange

Country Manager (Denmark)

Kontakt Paul Lange

Udfyld formularen, hvis du har en forespørgsel vedrørende salg. For andre forespørgsler kan du besøge vores kontorer- og kontaktsider.