ÅF stärker sin marknadsledande position inom petro- och processindustrin

Per Magnusson, Divisionschef Industry, +46 70 676 64 26

ÅF förvärvar Reinertsens verksamhet i Sverige och stärker därmed erbjudandet inom kemi och petrokemi samt processindustrin, framförallt i Västsverige.

Affären, som får effekt den 1 november 2016, innebär att ÅF stärker sitt erbjudande inom kemi och petrokemi samt processindustri, men också mot övriga industrikunder i Västsverige.

- Förvärvet innebär att vi tillsammans blir en kraftfull projektleverantör till våra befintliga kunder samtidigt som vi kan utveckla vårt erbjudande till övriga industrikunder i Västsverige. Den erfarenhet Reinertsen har med fastprisprojekt och totalåtagande är värdefull för våra kunder, säger Per Magnusson, divisionschef för Industry.

Verksamheten omsätter omkring 100 MSEK och har cirka 100 medarbetare som är lokaliserade i Göteborg och Stenungsund. Förvärvet innebär att hela Reinertsens svenska verksamhet nu är integrerad i ÅFs verksamhet inom divisionerna Industry och Infrastruktur.

Corporate Communication
ÅF AB (publ)

ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.

ÅF - Innovation by experience