ÅF vinner ramavtal som A-leverantör till Vattenfall

Per Magnusson, Divisionschef Industry +46 70 676 64 26
Viktor Svensson, Informationschef +46 70 657 20 26

ÅF och Vattenfall har undertecknat ett nytt treårigt A-leverantörsavtal som sträcker sig över åren 2015-2017 med option på ett fjärde år. Volymen på detta avtal uppskattas till cirka 500 MSEK över tre år.

A-leverantörsavtalet täcker hela Vattenfalls kraftproduktion inklusive kärnkraft, vattenkraft och värmekraft, områden som ÅF är starka inom.

- Jag tror att det huvudsakliga skälet till att Vattenfall väljer att samarbete med ÅF är att vi under tidigare avtalsperioder visat att vi i vårt arbete konkret kan sänka Vattenfalls kostnader, framför allt i de projekt vi levererar till Vattenfall. Det är helt enkelt lönsamt för Vattenfall att använda ÅF", säger Per Magnusson, divisionschef Industry.

ÅF AB

ÅF är ett ingenjörs- och konsultföretag med uppdrag inom energi, industri och infrastruktur. Sedan 1895 har vi bidragit till våra kunders utveckling och framgång. Genom att kombinera olika teknikområden och kompetenser skapar vi lönsamma, innovativa och hållbara lösningar för en bättre framtid. Vår bas är i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.

ÅF - Innovation by experience