ÅF vinner en betydande order från Volvo Cars

Per Magnusson, Divisionschef Industry +46 70 676 64 26
Viktor Svensson, Informationschef  +46 70 657 20 26

ÅF har tecknat ett betydande avtal med Volvo Car Corporation. Ordern avser i första hand robotteknik vilket är ett av ÅFs starka kompetensområden inom fordonsindustrin.

ÅFs projekt innebär utveckling och leverans av ett antal robotiserade produktionslinjer åt Volvo Car Corporation.

Projektet kommer i huvudsak att utföras från ÅFs enhet i Olofström.

- ÅF befäster sin position som en strategisk leverantör och som Volvo vill ha med sig in i framtiden, säger Per Magnusson, divisionschef för ÅFs division Industry med 2 000 konsulter.

- Projektet som löper över totalt två år erhölls i internationell konkurrens, säger Jan-Ola Andersson, ansvarig för ÅFs verksamhet inom affärsområdet Industrial Projects.

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har i dag över 7 000 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.