ÅF rekryterar Emma Claesson som HR-chef

Jonas Wiström, VD & Koncernchef +46 70 608 12 20
Emma Claesson, tillträdande HR-chef +46 72 209 47 39
Viktor Svensson, Försäljnings- och Kommunikationschef +46 70 657 20 26

ÅF har rekryterat Emma Claesson till befattningen, HR-chef för ÅF-koncernen. Emma, som tillträder tjänsten senast den 1 november, kommer att ingå i ÅFs koncernledning.

"HR är en central funktion i ett kunskaps- och ingenjörsföretag som ÅF. Att attrahera, behålla och utveckla de bästa ingenjörerna är det viktigaste för oss. Jag är i denna mening väldigt glad över rekryteringen av Emma Claesson", säger VD och Koncernchef Jonas Wiström.

Emma Claesson, civilekonom från Uppsala Universitet, har lång erfarenhet av strategisk HR och kommer närmast från SSAB där hon har jobbat drygt fyra år inom HR-organisationen, varav tre år som HR-chef för SSAB's största affärsområde EMEA. Dessförinnan arbetade Emma i över 10 år som managementkonsult på Accenture med fokus på förändringsledning, affärs- och organisationsutveckling inom främst industrisektorn.

Förra året utnämndes Emma till "HR Manager of the Year" av företaget Management Events och tidigare i år tilldelades Emma priset "Årets Ung Chef" av tidningen "Chef".

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag cirka 7 250 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.