Valberedningens förslag till styrelse i ÅF

Staffan Westlin, Ordförande Valberedningen       +46 70 633 90 54
Ulf Dinkelspiel, Ordförande ÅF AB+46 70 872 51 99
Viktor Svensson, Informationschef ÅF AB+46 70 657 20 26

Valberedningen för ÅF föreslår att nuvarande ledamoten Anders Narvinger utses till styrelseordförande, nyval av Staffan Jufors som styrelseledamot, samt omval av Marika Fredriksson, Björn O. Nilsson, Maud Olofsson, Joakim Rubin, Kristina Schauman och Anders Snell som ordinarie ledamöter.

Ulf Dinkelspiel och Lena Treschow Torell har avböjt omval.

Närmare om Staffan Jufors:

Staffan Jufors är född 1951. Han har civilekonomexamen från Handelshögskolan i Göteborg och har haft en lång karriär i Volvokoncernen där han tidigare bland annat varit VD för Volvo Lastvagnar och Volvo Penta samt styrelseordförande för Volvo Bussar. Idag är Staffan Jufors verksam som styrelseledamot i Haldex AB (publ) och Nordens Ark.

Valberedningens fullständiga förslag kommer att presenteras i kallelsen till årsstämman i ÅF AB. Årsstämman 2014 äger rum fredagen den 5 maj kl 14.00 på ÅFs huvudkontor i Solna.

ÅF

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag närmare 7 000 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.