ÅF tecknar långsiktigt avtal med AB Volvo

Fredrik Nylén, Divisionschef Technology+46 73 028 31 58
Viktor Svensson, Informationschef+46 70 657 20 26

ÅF har tecknat ett betydande ramavtal med AB Volvo och kommer under de tre kommande åren att leverera tjänster inom Engineering Services.

Ramavtalet omfattar AB Volvos samtliga enheter i Sverige.

ÅFs åtagande innebär utvecklingsarbete inom de flesta förekommande discipliner såsom mekanisk konstruktion, design, embedded systems, teknisk dokumentation samt tekniska beräkningar.

- Vi är stolta över att ÅF ges förtroendet att axla rollen som en strategisk partner och leverantör, säger Fredrik Nylén, divisionschef för ÅFs division Technology.

- Att AB Volvo ger ÅF detta omfattande förtroende i hård konkurrens visar på ÅFs otroliga djup och bredd inom området, säger Bert Andersson, övergripande ansvarig för ÅFs affärer mot AB Volvo.

Projekten kommer i huvudsak att utföras från ÅFs enhet i Göteborg men även orterna Malmö, Eskilstuna och Växjö kommer att ha omfattande verksamhet samt enheten i Säffle, den enhet som ÅF tog över från AB Volvo under föregående höst i och med rollen som strategisk samarbetspartner.

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har i dag över 7 000 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.