Förändring av antalet aktier och röster i ÅF AB

Viktor Svensson, Informationschef                    +46 70 657 20 26

Den av ÅF AB genomförda apportemissionen i anledning av förvärvet av Epsilon Holding AB (publ) har inneburit att antalet aktier och röster i bolaget har ökat enligt följande:

Före emissionen uppgick antalet aktier till 34 059 002 och antalet röster till 48 538 886. Genom emissionen har antalet aktier och röster ökat med 5 985 915. Efter emissionen uppgår antalet aktier till 40 044 917 och antalet röster till 54 524 801.

ÅF AB

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som ÅF är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 december 2012 klockan [08.30].

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag 6 800 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.