Rapport från extra bolagsstämma i ÅF AB

Viktor Svensson, Informationschef   +46 70 657 20 26

Måndagen den 19 november 2012 ägde extra bolagsstämma rum i koncernens huvudkontor i Frösunda.

Godkännande av förvärvet av Epsilon och beslut om apportemission som delvederlag

Stämman godkände styrelsens beslut om att förvärva Epsilon Holding AB (publ) samt bemyndigade styrelsen att besluta om nyemission av 5 985 915 aktier av serie B att utges som del av vederlaget för aktierna i Epsilon Holding AB (publ).

Utökning av styrelsen och val av nya styrelseledamöter

Årsstämman beslutade att styrelsen ska bestå av tio ledamöter utan suppleanter. I tillägg till de styrelseledamöter som valdes redan på årsstämman 2012 - Ulf Dinkelspiel (ordf), Eva-Lotta Kraft, Anders Narvinger, Björn O Nilsson, Joakim Rubin, Kristina Schauman, Anders Snell och Lena Treschow Torell - valdes Dan Olofsson och Johan Glennmo till styrelseledamöter. Dessa beslut är villkorade av och träder i kraft först då ÅF tillträder aktierna i Epsilon Holding AB (publ).

Dan Olofsson är född 1950. Han har civilingenjörsexamen från Lunds Tekniska Högskola. Han är styrelseordförande i Sigma AB samt styrelseledamot i Danir AB och Epsilon AB. Dan Olofsson är grundare av Sigma-koncernen och har tidigare varit koncernchef för Sigma och styrelseordförande för Sigma, Teleca och Epsilon.

Johan Glennmo är född 1974. Han har en Bachelor of Science examen från University of Tampa. Han är styrelseordförande i Epsilon AB samt styrelseledamot i Danir AB och Sigma AB. Han har arbetslivserfarenhet som IT-konsult och vice VD för teknisk konsultverksamhet.

Ändring av bolagsordningen

Stämman beslöt också att ändra bolagsordningen avseende antal aktier, aktiekapitalets gränser samt tid för kallelse till extra bolagsstämma.

Som tidigare offentliggjorts förväntas samgåendet mellan ÅF och Epsilon genomföras omkring den 30 november 2012.

Informationsavdelningen, ÅF AB

Fullständiga förslag till bolagsstämmans beslut enligt ovan finns tillgängliga på ÅFs hemsida www.afconsult.com

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag drygt 5 000 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.