ÅF förvärvar Bygganalys AB

Mats Påhlsson, Divisionschef +46 70 534 64 00
Viktor Svensson, Informationschef+46 70 657 20 26

ÅF förvärvar 100 procent av aktierna i teknikkonsulten Bygganalys. Företaget, som grundades 1952, har en stark marknadsposition inom Byggekonomi och inom projekt- och byggledning. Bygganalys har i dag 52 medarbetare - varav merparten i Stockholmsregionen.

Bygganalys beräknas omsätta cirka 70 MSEK med god lönsamhet under 2012. Köpeskillingen är överenskommen till 13 MSEK, samt en tilläggsköpeskilling baserad på resultaten under 2012-2013.

Bygganalys, som kommer att integreras i division Infrastructure, både förstärker och kompletterar divisionens tjänsteutbud.

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag drygt 4600 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.