ÅF - Sveriges näst populäraste arbetsgivare

Jonas Wiström, VD 070-608 12 20
Viktor Svensson, Informationschef 070-657 20 26

ÅF är rankad som Sveriges näst populäraste arbetsgivare, alla kategorier, utav yrkesverksamma ingenjörer, enligt Universums Karriärbarometern 2011/2012.

ÅF fick igår kväll emotta pris för andraplaceringen och priset som "Branschbäst" vid Universums årliga "Karriärvals-gala" i Stockholm.

"Att rekrytera de bästa tekniska konsulterna är det viktigaste för oss, därför är vi stolta och glada över årets avancemang och placering i KarriärBarometern", säger Jonas Wiström, ÅFs VD.

Karriärbarometern 2011/2012, topp-5.

1 . Google
2. ÅF
3. IKEA
4. Volvo Group
5. ABB

KarriärBarometern är en årlig attitydundersökning som genomförs av Universum Communications. Över 3 000 ingenjörer deltog i årets undersökning. Personer som deltar och svarar på undersökningen är samtliga Young professionals, detta innebär att:

• Respondenten har en avklarad Civilingenjörs- eller högskoleingenjörsexamen

• Respondenten har arbetat mellan 1 - 8 år inom sitt kompetensområde och är under 40 år.

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag över 4 500 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.