ÅF vinner betydande avtal med FMV

Johan Olsson, Divisionschef Technology 070-249 00 75
Viktor Svensson, Informationschef 070-657 20 26

ÅF har träffat ett avtal med FMV inom övervaknings- och ledningssystemsintegration. För ÅF är ordern värd drygt 25 MSEK.  Avtalet sträcker sig över 2år.

FMV skall uppgradera sina system inom bland annat teknisk bevakning, driftövervakningssystem, Försvarsmaktens larmcentral, utlandsstyrkan, förbandsintegration samt insatsorganisation Helikopter.

ÅF är utsedd teknisk huvudkonsult i detta projekt och uppdraget innefattar kompetenser inom projektledning, specifikationer för upphandling och tekniska utredningar från ÅFs samtliga divisioner i Sverige.

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag drygt 4500 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.