ÅF tecknar 4-årigt A-avtal med Vattenfall - leder till behov av nyrekrytering

Per Magnusson, Divisionschef Industry 070-676 64 26
Viktor Svensson, Informationschef 070-657 20 26

ÅF har, som ledande tekniskt konsultföretag, under flera år arbetat nära Vattenfall.
När Vattenfall nu sökte strategiska samarbetspartners inom områdena Kärnkraft, Vattenkraft och Vindkraft föll valet naturligt på ÅF.

ÅF och Vattenfall har undertecknat ett fyraårigt A-leverantörsavtal som sträcker sig över åren 2011-2014.

Avtalet avser teknikkonsulttjänster och spänner över allt från projektledning, analys och utredning till tekniska beräkningar och detaljkonstruktion inom alla tekniska discipliner. Avgörande för valet av ÅF som en strategisk partner var att ÅF kunde påvisa kapacitet, kompetensbredd och djup samt viljan att utveckla partnerskapet med Vattenfall.

Vattenfall är före avtalets tecknande en av ÅF-koncernens största kunder. Genom detta avtal väntas omsättningen mot Vattenfall öka väsentligt. ÅF avser öka rekryteringstakten inom energiområdet som en effekt av avtalet med Vattenfall.

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag cirka 4500 medarbetare. Vår bas finns i Europa men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.