ÅF - Sveriges tredje populäraste arbetsgivare

Jonas Wiström,VD 070-608 12 20
Viktor Svensson, Informationschef 070-657 20 26

ÅF är rankad som Sveriges tredje populäraste arbetsgivare, alla kategorier, av yrkesverksamma ingenjörer, enligt Universums Karriärbarometern 2010/2011.

ÅF fick i torsdags kväll emotta pris för tredjeplaceringen och priset som "Branschbäst" vid Universums årliga "Karriärvals-gala" i Stockholm.

"Att rekrytera de bästa tekniska konsulterna är det viktigaste för oss, därför är vi stolta och glada över årets placering i KarriärBarometern", säger Jonas Wiström, ÅFs VD.

Karriärbarometern 2010/2011

1 . IKEA
2. Google
3. ÅF
4. ABB
5. Volvo Group
6. Ericsson

KarriärBarometern är en årlig attitydundersökning som genomförs av Universum Communications. Över 3 000 ingenjörer deltog i årets undersökning. Personer som deltar och svarar på undersökningen är samtliga Young professionals, detta innebär att:
- Respondenten har en avklarad Civilingenjörs- eller högskoleingenjörsexamen
- Respondenten har arbetat mellan 2 - 8 år inom sitt kompetensområde

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. ÅF har idag över 4 000 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.