ÅF - Sveriges näst populäraste arbetsgivare

Jonas Wiström, VD                                 070-608 12 20
Viktor Svensson, Informationschef            070-657 20 26

ÅF är rankad som Sveriges näst populäraste arbetsgivare, alla kategorier, av yrkesverksamma ingenjörer, enligt Karriärbarometern 2009/2010.

5 620 ingenjörer deltog i undersökningen.

ÅF fick igår kväll emotta pris för andraplaceringen och som "Branschbäst" vid Universums årliga "Karriärvals-gala" i Stockholm.

"Att rekrytera de absolut bästa tekniska konsulterna är det viktigaste för oss - därför är vi stolta och glada över årets placering i KarriärBarometern. Den fina placeringen är ett kvitto på att Sveriges ingenjörer noterat vad ÅF står för och kan erbjuda: Utvecklande uppdrag i flera länder inom intressanta teknikområden och en stark företagskultur", säger Jonas Wiström, ÅFs VD.

1 . IKEA
2. ÅF
3. ABB
4. Vattenfall
5. Google
6. Ericsson
7. Volvo Group

KarriärBarometern är en årlig attitydundersökning som genomförs av Universum Communications.
Personer som deltar och svarar på undersökningen är samtliga Young professionals, detta innebär att:
Respondenten har en avklarad Civilingenjörs- eller högskoleingenjörsexamen Respondenten har arbetat mellan 2 - 8 år inom sitt kompetensområde

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har idag närmare 4500 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.