ÅF vinner energikontrakt i Indien

ÅF är utsedd till att vara huvudleverantör av tekniska konsulttjänster vid uppbyggnaden av en ny 1000 MW gaseldad kraftanläggning i Indien.

Ordern är för ÅF värd 1 miljon Euro.

ÅF kommer att utföra konstruktionsdesign och specifikation av anläggningen men också bistå ägarna med anbudsförfaranden vid löpande upphandlingar. Anläggningens ägare och investerare är Tuff Energy, ett Indiskt industrikonglomerat.

Anläggningen kommer att tas i bruk för Gujaratprovinsen i Indien.

Avtalet är ett genombrott för ÅF på den i Indien snabbt växande termiska kraftverksmarknaden. Redan nu är ÅF en av Indiens största teknikkonsulter gällande vattenkraft. ÅF har sedan flera år tillbaka ett lokalt kontor i Noida strax utanför Dehli.

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har idag 4500 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.