ÅF genomför två mindre förvärv i Sverige

ÅF, genom division Engineering, har övertagit två verksamheter med 27 kvalificerade konsulter i Malmö och Göteborg.

Det första förvärvet avser 14 konsulter i Malmö från företaget Etteplan. Konsulterna är fokuserade på industriautomation och projektledning. Förvärvet bidrar med nya kunder och förstärkt kompetens till ÅFs verksamhet i Malmö-regionen med idag totalt cirka 250 konsulter.

Det andra övertagandet avser 13 konsulter i Göteborg från företaget Elektroautomatik. Konsulterna är fokuserade på industriautomation och projektledning. Förvärvet bidrar med nya kunder och förstärkt kompetens till ÅFs verksamhet i Göteborgs-regionen med idag totalt cirka 350 konsulter.

Förvärven ger inte upphov till någon goodwill för ÅF.

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har idag 4500 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.