ÅF tecknar ramavtal med BAE Systems Bofors AB

ÅF, genom division System, har tecknat ett ramavtal med BAE Systems Bofors AB, som förser den globala marknaden med produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet.

Ramavtalet omfattar totalt fjorton teknikområden där BAE Systems Bofors AB har behov av tekniska konsulter och projektledare.

Tecknandet av koncernavtalet bekräftar ÅFs position som en ledande leverantörer av konsulttjänster för utveckling av högteknologiska produkter.

ÅF har i många år varit en leverantör till BAE Systems Bofors AB och tecknandet av koncernavtalet skapar förutsättningar för ett väsentligt utvidgat samarbete i framtiden.

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har idag 4 000 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.