ÅF - branschens starkaste varumärke 2008

Svenska beslutsfattare gav ÅF högst helhetsbetyg i branschkategorin Tekniska Konsulter i ISI Wissings årliga undersökning: Svenska Näringslivets Beslutsfattare 2008.

Tekniska Konsulter:
(Helhetsbetyg, Svenska Näringslivets Beslutsfattare 2008, ISI Wissing)

1.                  ÅF
2.                  Tyréns
3.                  Sweco
4.                  Flygfältsbyrån
5.                  WSP
6.                  Epsilon
7.                  Semcon
8.                  Ramböll

Respondenterna i branschkategorin Tekniska Konsulter - 614 stycken - uppgav först hur väl de känner till bolagen och gav sedan även ett helhetsbetyg. ÅF erhöll plats nummer 1 både i fråga om kännedom om varumärke och i fråga om helhetsbetyg.

Svenska näringslivets beslutsfattare är en årlig undersökning av ISI Wissing. Syftet är att kartlägga hur ledningsgruppsmedlemmar, i företag med fler än 50 anställda, upplever och uppfattar bolag och organisationer som de kommer i kontakt med. Studien omfattar drygt 300 företag och organisationer i 16 olika branscher.

ÅF AB

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har idag 4 000 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.