ÅF tecknar ramavtal med Saab

Johan Olsson, Divisionschef                                 070-249 00 75
Viktor Svensson, Informationschef                        070-657 20 26

ÅF, genom division System, har tecknat ett 3-årigt ramavtal med Saab, som förser den globala marknaden med produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet.

Ramavtalet innefattar områdena systemarbete, programvaruutveckling och elektronikkonstruktion samt projektledning.

Tecknandet av koncernavtalet bekräftar ÅFs position som en ledande leverantörer av konsulttjänster för utveckling av högteknologiska produkter.

ÅF har i många år varit en leverantör till Saab och tecknandet av koncernavtalet skapar förutsättningar för ett väsentligt utvidgat samarbete i framtiden.

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har idag 4 000 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.