ÅF tecknar IT-avtal med Hertz Norden

Johan Olsson, Divisionschef                                 070-249 00 75
Viktor Svensson, Informationschef                        070-657 20 26

ÅF, genom division System, har tecknat avtal om att vara leverantör av IT-tjänster till Hertz Norden. Hertz är ett av nordens ledande biluthyrningsföretag.

För ÅF är avtalet värt cirka 5 MSEK per år.

ÅF kommer att vara huvudleverantör för utveckling och förvaltning av affärssystem för Hertz Norden.

"Vi är stolta och glada att vi fått förtroendet av Hertz Norden att utveckla och förvalta Hertz Nordens affärssystem" säger Johan Olsson VD ÅF System.

"Vi valde ÅF på grund av en mångårig erfarenhet av systemförvaltning, det industriella tänkandet och den långsiktighet som präglar samarbete med ÅF" säger Niklas Siljeblad CIO Hertz Norden.

ÅF har sedan tidigare ett liknande avtal avseende Volvohandelns Utvecklings AB avseende förvaltning av återförsäljarsystem.

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har idag över 4000 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.