ÅF vinner omfattande massa- och pappersprojekt

Jan-Erik Eriksson, Affärsområdeschef, Division Process             070-666 00 71
Viktor Svensson, Informationschef                                             070-657 20 26

ÅF har fått förtroendet av massa- och pappersföretaget Portucel att vara huvudkonsult vid en omfattande utbyggnad av det integrerade massa- och pappersbruket i Viana, Portugal.

Kontraktssumma för ÅF uppgår till cirka 32 MSEK.

ÅF, genom dess svenska och spanska enheter, kommer att ansvara för både projektering och projektledning vid projektet, kallat KLB400.

Uppdraget innefattar såväl basic- som detaljprojektering för följande avsnitt; fiberlinje, återvinning, returfiber och pappersmaskin. Projektets huvudsyfte är en kapacitetsökning.

ÅF är idag en av världens ledande konsulter inom massa- och pappersindustrin.

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har idag 3 500 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.