ÅF - ÅF förvärvar ledande konsultföretaget i Danmark

Åke Rosenius, Divisionschef 070-827 91 30
Viktor Svensson, Informationschef 070-657 20 26

Förvärvet sker som ett resultat av ett framgångsrikt samarbete mellan ÅF och Hansen & Henneberg under de senaste åren. ÅF köpte 49 procent av aktierna år 2001.

Hansen & Henneberg, som etablerades 1947, har i dag närmare 60 medarbetare på företagets kontor i Köpenhamn. Företaget är ett av Danmarks ledande konsultföretag inom områdena elteknik, belysningssystem, trafikstyrning och informationsteknologi.

Bland annat har Hansen & Henneberg haft uppdrag vid utformningen av elförsörjning och instrumentering av Stora Bält- och Öresundsbroförbindelserna, Köpenhamns flygplats samt Kungliga Biblioteket i Köpenhamn.

Genom förvärvet blir ÅF totalt cirka 100 medarbetare Danmark.

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag med kunskap som vilar på hundraårig erfarenhet.
Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och vid utvecklingen av produkter och IT-system. Vi är även en ledande aktör inom kontroll och besiktning. ÅF har i dag 3500 medarbetare. Vår bas finns i Europa, men vår verksamhet och våra kunder finns i hela världen.