ÅF tecknar ramavtal med ledande telekomleverantör

ÅF tecknar nytt ramavtal (preferred supplier) med Ericsson gällande konsulttjänster inom Forskning och Utveckling. Avtalet löper på två år.

"Vi ser fram emot ett fortsatt starkt och förhoppningsvis utökat samarbete med en av världens i särklass ledande aktörer inom telekom", säger Jonas Wiström, VD & Koncernchef för ÅF.

ÅF har ett stort antal erfarna telekomkonsulter, och har flera pågående projekt till exempel inom utveckling och underhåll av 2G- och 3G system.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk:

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och i utvecklingen av produkter och IT-system. Vi utför också kontroll och besiktning. <!-- hugin-supplied --><br> Vårt ingenjörskunnande vilar på hundraårig erfarenhet och sakkunskap inom många branscher. ÅFs närmare 2 700 medarbetare arbetar på ett femtiotal kontor i Sverige och i ett tiotal andra europeiska länder.