ÅF ingår joint-venture i Brasilien inom Massa & Papper

ÅF startar ett joint-venture i Brasilien tillsammans med det Brasilianska projekteringsföretaget A1 Engenharia e Gerenciamento Ltda, för aktiviteter inom den Brasilianska och Sydamerikanska skogsindustrin.

A1, baserat i Curitiba, är ett konsult- och projekteringsföretag som arbetar på den Brasilianska marknaden med 90 konsulter. Företaget startades för tre år sedan av Claudemir Martinelli, och är specialicerat på detaljprojektering inom massa- och pappersindustrin.

"Kombinationen av ÅFs globala massa- och papperserfarenhet, inom process- och projektledningsområdena i kombination med våra lokala resurser skapar ett nytt, intressant koncept för den Brasilianska marknaden", säger Claudemir Martinelli, VD och huvudägare av A1.

Magnus Titus, Affärsutvecklingschef inom ÅF, lägger till:

"Den Brasilianska massa- och pappersindustrin växer väldigt snabbt. Vårt mål är att växa för att bli en långsiktig leverantör till massa- och pappersindustrin på den Brasilianska och Sydamerikanska marknaden, där vi redan är verksamma i Chile", säger Magnus Titus.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk:

ÅF är ett ledande teknikkonsultföretag. Vi erbjuder kvalificerade tjänster och lösningar för industrins processer, för infrastrukturella projekt och i utvecklingen av produkter och IT-system. Vi utför också kontroll och besiktning. <!-- hugin-supplied --><br> Vårt ingenjörskunnande vilar på hundraårig erfarenhet och sakkunskap inom många branscher. ÅFs närmare 2 700 medarbetare arbetar på ett femtiotal kontor i Sverige och i ett tiotal andra europeiska länder.