ÅF tillsätter nya chefer för divisionerna Massa & Papper och Installation

Per Göransson har utsetts till ny divisionschef med ansvar för ÅFs division Massa & Papper med närmare 700 medarbetare i Sverige, Finland, Tyskland, Frankrike, Spanien och Sydafrika. Göransson tillträder befattningen per den 1 oktober.

"Per är en analytisk och strategiskt lagd ledare med resultatfokus. Det är min fasta övertygelse att Per är rätt ledare för detta kärnområde, där ÅF ser en betydande tillväxtpotential de kommande åren", säger Jonas Wiström, VD och koncernchef för ÅF. Wiström lämnar därmed rollen som tf. divisionschef för Massa & Papper.

Per Göransson har varit divisionschef för ÅFs division Installation sedan år 2002. Dessförinnan var Göransson dotterbolagschef inom ÅF sedan 1990. Göransson är 51 år och civilingenjör från KTH.

Björn Qvist har utsetts till divisionschef för division Installation med cirka 500 medarbetare i Sverige och Norge. Han tillträder befattningen per den 1 oktober. Qvist - 47 år och civilingenjör från KTH - är regionchef inom divisionen sedan år 2002.

"Björn är etablerad i bygg- och fastighetsbranschen. Han är också etablerad inom division Installation, där han framgångsrikt drivit och utvecklat den relativt stora regionen Öst", säger Jonas Wiström.

Pressmeddelandet kan även laddas ner från medföljande länk:

ÅF är ett ledande tekniskt konsultföretag. Vi kombinerar avancerat IT- och ingenjörskunnande inom områdena energi, miljö, massa, papper och kontroll, i utvecklingen av industriella system och produkter samt vid utformningen av installationer och infrateknik. <!-- hugin-supplied --><br> <!-- hugin-supplied --><br> ÅFs 2 750 medarbetare återfinns på ett 50-tal orter i Sverige och i ett tiotal andra europeiska länder