ÅF utvecklar nytt IT-system till Akzo Nobel

ÅF har tecknat avtal om applikationsutveckling och systemintegrering av ett nytt övergripande produktionssystem till Akzo Nobel Decorative Coating i Malmö.

Det nya systemet ska integrerat styra produktionen och delar av administrationen vid Malmö-fabriken som har 700 anställda, och producerade närmare 37 miljoner liter färg och spackel under fjolåret.

Produktionssystemet, som tas i drift i januari 2004, ersätter Akzo Nobels tidigare produktionssystem, och är bättre anpassat till dagens förutsättningar, i koncernen och externt.

"Ordern är viktig och visar att satsningen på produkt- och produktionsutveckling i Lund/Malmö-regionen är riktig", säger Jan-Åke Fransson, regionchef ÅF-Industri & System.

För mer information: <!-- hugin-supplied --><br> AB Ångpanneföreningen <!-- hugin-supplied --><br> Rolf Bornhager <!-- hugin-supplied --><br> Säljchef ÅF i Lund <!-- hugin-supplied --><br> 046-286 22 53/070-263 30 69 <!-- hugin-supplied --><br> <!-- hugin-supplied --><br> Viktor Svensson <!-- hugin-supplied --><br> Informationschef <!-- hugin-supplied --><br> 08-657 12 01/ 070-657 20 26