ÅF i topp bland IT-konsulter i ny undersökning

ÅF når bäst helhetsbetyg bland konsulterna i undersökning av marknadens IT-företag
ÅF uppnår det högsta helhetsbetyget 3,44 bland deltagande IT-konsultföretag, och plats 15 av totalt 56 IT-företag i Image Survey Internationals(ISI) marknadsundersökning Svenska Näringslivets Beslutsfattare. Bäst helhetsbetyg -- 4,05 -- når Nokia följt av Ericsson och Europolitan. Helhetsbetyget är sammansatt av nio olika imagefaktorer, där ÅF får goda betyg inom Kundservice, Produkt/tjänstekvalitet samt Framtidsutsikter. Av deltagande 56 IT-företag är 15 konsultföretag. Utöver ÅF finns samtliga av branschens ledande IT-konsultföretag med i undersökningen.
ÅF fick även högt betyg för kännedom bland deltagande konsultföretag. ÅF fick näst högst kännedom hos målgruppen av de deltagande konsultföretagen. Mest kända av IT-företagen var Ericsson och Microsoft. Av konsulterna var WM-Data mest känt.
ISI undersökning kartlägger vad beslutsfattare i organisationer anser om företag som de kommer i kontakt med och använder sig av i sin verksamhet. Målgruppen är beslutsfattare i företag med fler än 50 anställda. Undersökningen är postal och totalt antal svar är 513 inom IT-branschen. Undersökningen genomfördes under våren 2001.
AB ÅNGPANNEFÖRENINGEN

Informationschef Kaj Sandart 08-657 11 85 <br>AB Ångpanneföreningen <br>Undersökningsledare Peter Ljungel 08-772 24 00 <br>Image Survey International