ÅF erbjuder amerikansk Masterutbildning

ÅFs kommersiella utbildningsverksamhet har tecknat ett samarbetsavtal med Springfield College i Massachusetts USA, om att genomföra ett Master of Science program i Organisation och Ledarskap. Efter avslutad utbildning erhålls en amerikansk Master of Science Degree.

- Den Masterutbildning vi erbjuder våra kunder är ackrediterad av amerikanska myndigheter och ger därmed en internationellt erkänd examen säger Stig Olsson, dotterbolagschef inom ÅF. Detta är nödvändigt för att fullt ut kunna konkurrera på den kvalificerade utbildningsmarknaden där ÅF svarar för en allt större del av marknaden, fortsätter Stig Olsson.

Springfield College är en av de tio bästa medelstora högskolorna i USA och lyder under New England Association of Schools and Colleges, Commission on Institutions of Higher Education, NEASC/CIHE, där bl a Harvard och Yale ingår.

Masterprogrammet genomförs på engelska av mycket meriterade professorer från Springfield College och bedrivs i processform där deltagarnas upplevelser och erfarenheter står i fokus. Utbildningen, som omfattar ett antal intensivveckor i Sverige och USA, sträcker sig över tre terminer och ger ökad kompetens, ny kunskap, ett värdefullt kontaktnät, internationalisering och en personlig utveckling. Examen sker i USA. Deltagarna, som förutsätts ha en akademisk grundexamen och arbetslivserfarenhet, kommer att förnya och utveckla sin personliga, akademiska och professionella kompetens i ett såväl lokala som internationella nätverk med de perspektiv som detta medför.

Dotterbolagschef Stig Olsson, 031-701 32 01(idag) /070-5848389 <br>Informationschef Kaj Sandart, 08-6571185, AB Ångpanneföreningen <br>Informationsmöten kommer att hållas <br>torsdag den 13 september kl 15:00 i Stockholm (Olof Palmes gata 31) <br>onsdag den 19 september kl 14:00 i Göteborg (Vallgatan 14). <br>Frågor om informationsmötena besvaras av ÅF på telefon 033-16 42 60.