ÅF förvärvar KOM Industridesign

ÅF växer som designföretag genom förvärv av K O M Industridesign med fyra framgångsrika industridesigners; Kjell Eldered, Olof Hagstrand, Magnus Lindfors samt Erik Verrier. Med ett dussin framgångsrika industridesigners i Stockholm, Göteborg och Köpenhamn tillhör ÅF nu ett av de större industridesignföretagen.

K O M Industridesigns kunder finns främst i högteknologibranscher som medicin, data och elektronik.

-- "Expansionen inom ÅF när det gäller industridesign kommer att fortsätta och vi har redan idag flera kontakter när det gäller förvärv, samarbeten och anställningar" säger Johnny Rudolf, affärsområdeschef inom produkt- och systemutvecklingsområdet,

Industridesign är en betydelsefull del inom integrerad produktutveckling och detta är ett steg i ÅFs ambition att vara en komplett leverantör till våra kunder inom produktutveckling.

ÅF har drygt 500 konsulter inom produkt- och systemutveckling. Totalt omfattar koncernen 2500 konsulter inklusive intressebolag.

AB ÅNGPANNEFÖRENINGEN

Pressmeddelande från ÅF
Johnny Rudolf, affärsområdeschef, 08-657 15 06
Kaj Sandart, informationschef , 08-657 11 85