ÅF utvald av Ericsson

ÅF får förnyat förtroende som Preferred Supplier
till Ericsson
ÅF får förnyat förtroende från Ericsson som Preferred Supplier inom produktområdet R&D Consultants. Ericsson har valt ut ÅF som ett av de konsultföretag man vill intensifiera ett nära samarbete med.
Därmed har ÅF för elfte året i rad tecknat ramavtal med Ericsson för leverans av konsulttjänster inom teknisk systemutveckling, elektronikdesign och IS/IT.
- Ericsson är en av våra viktigaste kunder och ÅF bedriver idag flera utvecklings- och förvaltningsprojekt för bolaget i ÅFs utvecklingscenter i bland annat Kista. Vi är mycket glada över att ha fått fortsatt förtroende och hoppas kunna vidareutveckla våra relationer och vara en effektiv samarbetspartner för Ericsson framhåller Magnus Ankarstrand, som är dotterbolagschef inom ÅF.
Mobil/Telekommarknaden är en av ÅFs viktigaste marknader. Expansion och resultat har under de senaste åren i hög grad emanerat från konsulttjänster på denna marknad. Utvecklingen bedöms fortsätta. Sammantaget har ÅF 800 konsulter inom IT-området.

AB ÅNGPANNEFÖRENINGEN
Informationsavdelning

För mer information: <br>Dotterbolagschef Magnus Ankarstrand 08-57 16 89 <br>magnus.ankarstrand@af.se, 070-635 56 89 <br>Informationschef Kaj Sandart 08-657 11 85 <br>kaj.sandart@af.se <br>AB Ångpanneföreningen