ÅF får betydande IT-uppdrag av Volvohandeln

Med omedelbar start kommer under hösten 15 konsulter i Åmål att vara engagerade från ÅF i uppdraget, och en ytterligare utökning av projektgruppen kommer att beslutas tillsammans med Volvo under hösten. Uppdraget genomförs i första hand med konsultresurser i Åmål och Göteborg.
Volvohandelns VD Bengt-Åke Andersson framhåller att ÅF redan är väletablerat inom Volvokoncernen och har ett mycket gott anseende:
-- "ÅF kan erbjuda ett mycket starkt koncept, som bygger på att företaget finns med IT-resurser över hela landet. Storstadsregionernas överhettning när det gäller kvalificerad IT-personal har ÅF därigenom kunnat möta på ett kostnadseffektivt och flexibelt sätt."
ÅFs platschef i Åmål, Lars-Henrik Enlöf framhåller att företaget kommer att komplettera sin personalstyrka under det närmaste året med ytterligare systemutvecklare, programmerare, databasadministratörer samt projektledare. Förutsättningarna är goda i regionen med högskolorna i Karlstad och Trollhättan jämte distansutbildningarna i Dalsland.
En presskonferens kommer att hållas vid ÅFs Åmålskontor kl 15:00 idag adress Lunnegatan 10, Åmål.