Samarbete PX Control® och SilberPlan® för effektivare tjänsteföretag

Båda företagen riktar in sina lösningar mot tjänsteproducerande företag som arbetar i uppdragsform, varav många finns i den s.k. nya ekonomin. För att skapa lönsamhet för tjänsteföretag i den nya ekonomin är det viktigt att kunna planera sina projekt och att snabbt kunna få en uppföljning på hur arbetet i projekten framskrider. PX Control® möjliggör en snabb fakturering, resultatuppföljning och kan effektivt presentera nyckeltal som debiteringsgrad och medeltimpris, samtidigt som SilberPlan® ger möjlighet till projekt- och resursplanering för att optimera projekten och göra dem mer lönsamma.

PX Control® och SilberPlan® blir tillsammans ett mycket värdefullt verktyg för projektledare och ledningspersoner.

Samarbetet kommer att presenteras på "e-Business Software 2000" på Sollentunamässan 3 - 4 maj.

AB ÅNGPANNEFÖRENINGEN

För mer information: <br>Marknadschef PX Control® Per-Anders Åhlin (paa@data.af.se) 08-657 10 07 <br>Informationschef ÅF Kaj Sandart 08-657 11 85 <br>Kenthy Holmgren, Silber Software, (kenthy.holmgren@silbersoftware.com ) <br>08-545 702 20 <br>