Förslag till styrelseledamöter i AB Ångpanneföreningen

AB Ångpanneföreningens bolagsstämma äger i år rum den 11 maj.
Inför bolagsstämmans behandling av val av styrelseledamöter samt bestäm-mande av arvoden har följande förslag kommit in från aktieägare som tillsam-mans representerar cirka 60 procent av röstetalet i AB Ångpanneföreningen.
Till ordinarie styrelseledamöter föreslås omval av Gunnar Grönkvist, Bo Källstrand, Yngve Lundberg, Jan-Erik Olsson samt Lars Westerberg. Arne Ögren och Hans G Forsberg har avböjt omval. Till ny styrelse-ledamot föreslås Hans Dalborg, VD och koncernchef i Nordic Baltic Holding (Merita-Nordbanken). Om stämman bifaller förslaget är avsikten att vid efterföljande konstituerande styrelsesammanträde utse Hans Dalborg till ordförande i AB Ångpanneföreningen.
Styrelsearvodet föreslås uppgå till sammantaget 550.000 kronor att fördelas av styrelsen mellan av bolagsstämman valda ledamöter som ej är anställda i bolaget. Revisorsarvoden föreslås utgå enligt särskild överenskommelse.