ÅF köper Ingenjörsgruppen Tre E i Borlänge

ÅF-Elprojekt köper företaget Ingenjörsgruppen Tre E i Borlänge med sju medarbe-tare. Verksamheten omfattar utredning, pro-jektering, programmering, dokumentering och idrifttagning av processtekniska lös-ningar inom industri- och värmeverkssektorn.

Förvärvet innebär en förstärkning av ÅF-Elprojekts styr- och reglertekniska verksam-het. Målet är att verksamheten i Borlänge på något års sikt skall omfatta ett femtontal konsulter i huvudsak inriktade mot industri- och energisektorn. Sedan tidigare finns ÅF etablerat i Borlänge via ÅF-Energikonsult med ett trettiotal medarbetare.

ÅF-Elprojekt, som har 220 medarbetare på ett tiotal orter i västra Sverige, är dotterbolag till AB Ångpanneföreningen, ett av Sveriges och Europas ledande industrikonsultföretag med över 2000 konsulter.

För mer information: <br>Christer Karlsson, VD ÅF-Elprojekt, 08-657 10 00 <br>Anders Gabrielsson, ekon.dir AB Ångpanneföreningen, 08-657 12 10 <br>