ÅF nu heltäckande inom oförstörande provning(OFP)

ÅFs kontroll och besiktningsföretag, ÅF-Kontroll, har erhållit SWEDAC:s ackreditering att i tredjepartsställning utföra oförstörande provning enligt Arbetarskyddsstyrelsens och Kärnkraftsinspektionens krav vid tillverknings- installations- och reparationskontroll. Det innebär att ÅF-Kontroll därmed är ett komplett kontroll-och besiktningsföretag som kan utföra såväl oförstörande provning som besiktning för svensk process-, energi-,
och tillverkningsindustri.

ÅF-Kontroll har sedan 1995 byggt en kompetent och resursstark verksamhet med nära 200 medarbetare och är därmed ett ledande företag i Sverige inom besiktnings- och provningsbranschen.

Oförstörande provning innebär att man använder undersökningsmetoder exempelvis ultraljud eller röntgen, för att analysera brister och fel i konstruktioner.

<br>För mer information <br>Ilmar Stöckel, VD, ÅF-Kontroll, 08-657 11 60 <br>Kaj Sandart, informationschef, AB Ångpanneföreningen 08-657 11 85 <br>