Resursstarkt konsultkontor invigs i Kista

Det största tekniska konsultkontoret i Kista invigs i morgon. Det är den ökande efterfrågan på ÅFs avancerade tekniska konsulttjänster inom bland annat medicinsk teknik, mobiltelefoni, data/IT, elektronik och för verkstadsindustrin som skapar förutsättningar för ÅF att etablera ett nytt kontor i Kista. ÅFs verksamhet i Sollentuna flyttas bland annat över till det nya kontoret.

- Vårt nya kontor ger oss möjlighet att fortsätta att expandera kraftfullt. På ett par års sikt har vi ambitionen att vara närmare 400 personer i Kista, säger Anders Tysander, VD ÅF-Industriteknik. Vi har anpassat det nya kontoret för att fungera väl i en projektorienterad organisation, med mer eller mindre fasta projektgrupper som ofta sträcker sig utanför bolagsgränserna. Det nya kontoret har stor flexibilitet och tillgodoser såväl individernas behov av avskildhet som projektgruppernas behov av att träffas, samarbeta och utbyta information.

Lokalerna innehåller även ett komplett elektroniklaboratorium, monteringshall och verkstad för att kunna hantera avancerade utvecklingsuppdrag samt framtagning av prototyper och färdiga utrustningar.

- På det här sättet har vi skaffat oss kostnadseffektiva lokaler som väl uppfyller kundernas och konsulternas krav och önskemål, avslutar Anders Tysander.

Invigningen imorgon eftermiddag direktsänds via företagets hemsida på www.af.se/kista. Redan nu kan de nya lokalerna beses via Internet med Quick Time Virtual Reality.

För mer information <br>Kaj Sandart, informationschef, AB Ångpanneföreningen 08-657 11 85 <br>Anders Persson, Information & PR, ÅF-Industriteknik 08-657 15 68 <br>www.af.se/kista <br>