HifabGruppen, Centralkonsult och Fastighetssystem köper PX Control™

De tre konsultbolagen HifabGruppen, Centralkonsult och Fastighetssystem har köpt affärssystemet PX Control™ från ÅF-Data, ett bolag inom ÅF. Totalt ordervärde är ca 1,3 MSEK.

HifabGruppen, verkar som konsulter i projektledning i Sverige och internationellt. Företaget har 300 medarbetare.

- Vi behövde ett modernt affärssystem där vi får effektiv kontroll på våra projekt. Samtidigt säkerställer vi ett system för att möta en framtida expansion, säger Anders Nordqvist ekonomichef på HifabGruppen.

Centralkonsult är verksamt inom området bygg- och fastighetsprojekt med ca 40 anställda och Fastighetssystem, med verksamhet inom datorbaserade informationssystem för fastighetsbranschen, har ca 50 anställda.

PX Control™ är utvecklat av ÅF-Data på en Windowsplattform som en Client/Serverlösning. PX Control™ är utvecklat speciellt för konsultverksamhet och ger möjligheter att administrera olika typer av projekt effektivt. Projektredovisningen är helt integrerad med den ekonomiska redovisningen, vilket ger en totallösning för konsultföretag.

Informationavdelningen

För mer information <br> <br>Per-Anders Åhlin, marknadsansvarig, ÅF-Data, 08-657 10 07 <br>Kaj Sandart, informationschef, AB Ångpanneföreningen 08-657 10 00 <br>