Sigma väljer PX Control™ från ÅF

Sigma koncernen har köpt affärssystemet PX Control™ från ÅF-Data, ett bolag inom ÅF. Avtalet är ett ramavtal där de olika bolagen inom Sigma har option på införandet av PX Control™. Implementeringen sker successivt och först ut är Sigma Teknik i Malmö AB, som kommer att installera systemet till 1/1 1999.
Sigma koncernen består av ett fyrtiontal bolag med sammanlagt ca 1200 anställda. Verksamheten är uppdelad på två affärsområden; Informationsteknologi och Industriell teknologi.

- Vi vill ha ett verksamhetsanpassat system som tillåter oss att växa obehindrat, säger Anders Johnsson, Administrativ Direktör på Sigma.
De av Sigma nyligen förvärvade konsultföretaget BFE använder redan PX Control™ med goda erfarenheter .

PX Control™ är utvecklat av ÅF-Data på en Windowsplattform som en Client/Serverlösning för konsultverksamhet.
Projektredovisningen är helt integrerad med de ekonomiska redovisningen, vilket ger en totallösning för konsultföretag. ÅF har haft betydande framgångar med systemet i Sverige och Norge.

Informationavdelningen

För mer information <br>Per-Anders Åhlin, marknadsansvarig, ÅF-Data, 08-657 10 07 <br>Kaj Sandart, informationschef, AB Ångpanneföreningen 08-657 10 00 <br>